Konsultacja psychologiczna online

SKYPE

Skierowana jest do os贸b, kt贸re nie chc膮 lub nie mog膮 skorzysta膰 z pomocy stacjonarnej.

Zarezerwuj konsultacj臋

Psychoterapia stacjonarna

GABINET

Psychoterapia stacjonarna przeznaczona jest dla os贸b, kt贸re przez d艂ugi czas borykaj膮 si臋 z jakim艣 problemem, cierpi膮 z powodu depresji lub chc膮 lepiej zrozumie膰 swoje zachowanie.

Zarezerwuj konsultacj臋

Konsultacja psychologiczna online SKYPE
Proces takiej terapii jest podobny do psychoterapii stacjonarnej, sesje odbywaj膮 si臋 raz lub dwa razy w tygodniu o聽okre艣lonej wcze艣niej godzinie.
Psychoterapia stacjonarna
Psychoterapia odbywa si臋 raz lub dwa razy w tygodniu w gabinecie.

Psychoterapia

Na czym polega?

Mo偶e trudno w to uwierzy膰, ale lecznicz膮 form膮 psychoterapii jest RELACJA, kt贸ra tworzy si臋 pomi臋dzy pacjentem a terapeut膮. Kluczowym elementem terapii jest te偶 poczucie bezpiecze艅stwa. Dzi臋ki niemu pacjent jest w stanie opowiedzie膰 terapeucie o swoich prze偶yciach i w komfortowych warunkach mo偶e nad nimi pracowa膰. Rol膮 terapeuty jest wyt艂umaczenie pacjentowi, w jaki spos贸b sytuacje z przesz艂o艣ci wp艂ywaj膮 na jego obecne 偶ycie. Terapeuta s艂ucha pacjenta i 艂膮czy ze sob膮 fakty, kt贸rych pacjent sam nie dostrzega. Pomaga te偶 przepracowa膰 trudne w膮tki z przesz艂o艣ci, kt贸re powracaj膮 do pacjenta w jego obecnym 偶yciu i odciskaj膮 pi臋tno na jego relacjach, pracy, rodzinie.

W pracy psychoterapeutycznej pacjent ma mo偶liwo艣膰 przyjrze膰 si臋 relacjom, kt贸re obecnie odtwarza. Ka偶dy z nas ma w sobie zachowane pewne wzorce, kt贸re wyni贸s艂 z dzieci艅stwa. S膮 one tak silne, 偶e zupe艂nie nie艣wiadomie odtwarzamy je w doros艂ym 偶yciu. Najcz臋艣ciej s膮 to relacje z rodzicami, ale trzeba pami臋ta膰, 偶e terapia nie polega na obwinianiu rodzic贸w za nasze problemy. To jak wygl膮da nasze 偶ycie, zale偶y tylko od nas. Terapeuta mo偶e nam wyja艣ni膰, jakie wzorce odtwarzamy, ale to my sami decydujemy, czy zechcemy je zmieni膰, czy nie.

Nie wiesz, czy psychoterapia jest dla Ciebie? Zastanawiasz si臋, kt贸r膮 konsultacj臋 wybra膰?

Napisz do mnie

Konsultacja dla par

Konsultacje dla par pozwalaj膮 w szybki spos贸b przeanalizowa膰 obecn膮 sytuacj臋 w zwi膮zku. Para uczy si臋 rozwi膮zywa膰 problemy i komunikowa膰 ze sob膮. Partnerzy dzi臋ki konsultacji mog膮 na nowo okre艣li膰 swoje role w zwi膮zku. Dodatkowo otrzymuj膮 zestawy zada艅, kt贸re pozwalaj膮 im lepiej si臋 zrozumie膰 i lepiej funkcjonowa膰 w zwi膮zku.

Konsultacja SKYPE

Konsultacje przez Skype maj膮 takie same zalety, co konsultacje stacjonarne.聽Dodatkowo mo偶esz uzyska膰 pomoc bez wychodzenia z domu.聽Konsultacja z terapeut膮 mo偶e odby膰 si臋 jednorazowo lub cyklicznie.

Psychoterapia indywidualna

Zalet膮 psychoterapii stacjonarnej, jest mo偶liwo艣膰 przeanalizowania w bezpiecznych warunkach swojej sytuacji 偶yciowej. Terapeuta pomaga zrozumie膰 rz膮dz膮ce nami mechanizmy. Daje nam przestrze艅 do wypowiedzenia wszystkich trudnych uczu膰, jakie w sobie t艂umili艣my.

Jak膮 konsultacj臋 wybra膰?

Je艣li chcesz skorzysta膰 z konsultacji, post臋puj wed艂ug krok贸w poni偶ej.

Krok 1:

Wybierz najlepsz膮 dla siebie form臋 konsultacji

Masz do wyboru konsultacj臋 e-mail indywidualn膮, dla par lub poprzez Skype.

Je艣li potrzebujesz szybkiej konsultacji, pomy艣l o konsultacji online poprzez e-mail.

Je艣li chcesz skorzysta膰 z tradycyjnej formy konsultacji, ale masz ograniczony dost臋p do specjalisty, zastan贸w si臋 nad konsultacj膮 online poprzez SKYPE.聽

Krok 2:

Zapisz si臋 na wybran膮 konsultacj臋

Je艣li wybra艂e艣 pomoc online poprzez e-mail, musisz wykupi膰 konsultacj臋, a nast臋pnie opisa膰 sw贸j problem w e-mailu. W ci膮gu 48h otrzymasz ode mnie odpowied藕.

Je艣li chcesz skorzysta膰 z konsultacji poprzez Skype, musisz um贸wi膰 si臋 na wybrany termin, ui艣ci膰 op艂at臋 za konsultacj臋 i po艂膮czy膰 si臋 ze mn膮 w danym czasie. Konsultacja trwa 50 min.

Najcz臋stsze pytania

Czy terapia on-line jest bezpieczna?

W聽obecnych czasach wielu聽profesjonalnych terapeut贸w wychodzi naprzeciw oczekiwaniom pacjent贸w i oferuje w艂a艣nie tak膮 terapi臋. Efekt takiej terapii nie r贸偶ni si臋 od efektu terapii prowadzonej stacjonarnie. Oczywi艣cie, jak zawsze, nale偶y terapeut臋 sprawdzi膰 pod wzgl臋dem do艣wiadczenia i przebytych kurs贸w. Terapia on-line zazwyczaj odbywa si臋 przez Skype. Wszystkie inne zasady pozostaj膮 bez zmian. Umawiamy si臋 na dan膮 godzin臋 i czekamy na po艂膮czenie z terapeut膮. Cz臋stotliwo艣膰 takich sesji jest r贸wnie偶 taka, jaka by艂aby w przypadku sesji w gabinecie. Niezmiernie wa偶nym jest, aby podczas takiego spotkania zadba膰 o odpowiednie warunki. Powinni艣my by膰 w pokoju sami i mie膰 spok贸j, nikt nie mo偶e zak艂贸ca膰 nam rozmowy. To samo tyczy si臋 terapeuty, r贸wnie偶 powinien by膰 sam. Dla kogo jest taka terapia? Zazwyczaj dla os贸b, kt贸re maj膮 utrudniony dost臋p do terapii stacjonarnej np. znajduj膮cych si臋 za granic膮, niepe艂nosprawnych lub opiekuj膮cych si臋聽ma艂ym dzieckiem.

Czy wszyscy si臋 dowiedz膮, 偶e chodz臋 na terapi臋?

Je艣li sami聽nie powiemy o tym, 偶e chodzimy na terapi臋, to nikt si臋 nie dowie. Nie b臋dziemy tego mieli w 偶adnych 鈥瀟ajnych aktach鈥. Psychoterapeut臋 obowi膮zuje tajemnica zawodowa i nikomu nie mo偶e opowiada膰 o swoich pacjentach. Jest tylko jeden wyj膮tek 鈥 kiedy pacjent na terapii powie, 偶e chce kogo艣 zabi膰 lub skrzywdzi膰. Wtedy terapeuta ma prawo zg艂osi膰 ten fakt odpowiednim s艂u偶bom. W pozosta艂ych przypadkach nie mo偶e nikomu m贸wi膰 o naszej wizycie.

Czy terapeuta powie mi, co mam zrobi膰?

Z pewno艣ci膮 si臋 taki znajdzie. Jednak dobry terapeuta nie powie Ci, co zrobi膰, ale z pewno艣ci膮 powie, dlaczego chcesz to zrobi膰 lub dlaczego nie wiesz, co zrobi膰. Je艣li chcesz p贸j艣膰 na terapi臋, 偶eby dowiedzie膰 si臋, czy wzi膮膰 rozw贸d, to mo偶e okaza膰 si臋, 偶e nie dostaniesz gotowej odpowiedzi, ale terapia mo偶e pom贸c Ci podj膮膰 t臋 decyzj臋. Trzeba pami臋ta膰, 偶e odpowiedzialno艣膰 za wszystkie nasze decyzje nale偶y do nas.

Czy mog臋 odczuwa膰 z艂o艣膰 do swojego terapeuty?

Oczywi艣cie. Do terapeuty mo偶emy czu膰 zar贸wno pozytywne jak i negatywne uczucia. Lub oba na raz. Mog膮 si臋 one zmienia膰, przechodzi膰 jedne w drugie. Poza tym, 偶e mamy jakie艣 swoje odczucia do terapeuty, to dzi臋ki zjawisku przeniesienia, pewnie b臋dziemy czu膰 to, co czuli艣my do swoich rodzic贸w lub innych wa偶nych os贸b w naszym 偶yciu. Wa偶ne, 偶eby m贸wi膰 o tym, co si臋 czuje. Je艣li jakie艣 zachowanie terapeuty nas dra偶ni, tak偶e warto o tym m贸wi膰. Praca na emocjach to cz臋艣膰 terapii, wi臋c pewnie cz臋sto b臋dzie to omawiane.

Czy musz臋 terapeucie opowiada膰 o wszystkim?

Nie ma obowi膮zku m贸wienia o wszystkim terapeucie, ale je艣li b臋dziemy unika膰 wa偶nych kwestii, terapeuta nie b臋dzie nam w stanie odpowiednio pom贸c. Mo偶e okaza膰 si臋, 偶e terapia skupi si臋 tylko na powierzchownych problemach. Trzeba te偶 pomy艣le膰, dlaczego nie chcemy opowiada膰 o pewnych rzeczach, czy nie jeste艣my na to gotowi, czy osoba terapeuty nas jako艣 blokuje. Zazwyczaj jest tak, 偶e pacjent m贸wi to, na co aktualnie jest got贸w i takie rozwi膮zanie jest najlepsze dla terapii.

Czy na terapi臋 mog臋 zapisa膰 swojego partnera?

Nie. Terapia ma sens tylko wtedy je艣li pacjent sam chce i sam zg艂osi si臋 na terapi臋. Je艣li dzwoni do mnie m臋偶czyzna i pyta, czy mog臋 przyj膮膰 偶on臋 na terapi臋, to odpowiadam, 偶e oczywi艣cie pod warunkiem, 偶e sama si臋 do mnie zg艂osi. Nie mo偶emy zapisywa膰 na terapi臋 os贸b, kt贸re s膮 ju偶 pe艂noletnie, zw艂aszcza bez ich wiedzy.

Czy na terapi臋 zapisuj膮 si臋 tylko bardzo chorzy ludzie?

Z pomocy psychoterapeuty korzystaj膮 zar贸wno osoby z bardzo powa偶nymi problemami psychicznymi, jak i osoby, kt贸re przechodz膮 jaki艣 偶yciowy kryzys lub chc膮 siebie聽lepiej pozna膰. Psychoterapia pozwala nam zrozumie膰 r贸偶ne mechanizmy, kt贸re nami rz膮dz膮. Wyja艣nia, dlaczego zachowujemy si臋 w dany spos贸b i co zrobi膰, 偶eby reagowa膰 inaczej, lepiej. Na psychoterapii uczymy si臋 w艂asnych emocji. Psychoterapia leczy, ale te偶 rozwija.

Czy mog臋 przerwa膰 terapi臋 na dowolnym etapie?

Oczywi艣cie zawsze mo偶na przerwa膰 terapi臋, wa偶ny jest natomiast pow贸d dla kt贸rego si臋 rezygnuje. Je艣li czujemy, 偶e terapeuta nam nie odpowiada, 偶e nas nie s艂ucha, 偶e czujemy si臋 zblokowani lub je艣li terapeuta przekracza nasze granice, to nale偶y przerwa膰 terapi臋, bo to nie ma sensu. Oczywi艣cie, je艣li mamy jakie艣 obiekcje do terapeuty zawsze na pocz膮tku warto mu o tym powiedzie膰, nim si臋 zrezygnuje. Mo偶e terapeuta b臋dzie w stanie to zmieni膰. Je艣li jednak nie chcemy o tym rozmawia膰 lub terapeuta nie zmienia zachowania mimo naszych pr贸艣b, to spokojnie mo偶esz zako艅czy膰 terapi臋. Wiem, 偶e to trudne i wielu pacjent贸w zwyczajnie urywa kontakt i przestaje ucz臋szcza膰 na sesje, ja jednak jestem zwolenniczk膮 poinformowania terapeuty o tym, 偶e chce si臋 zako艅czy膰 osobi艣cie, na sesji. Dzi臋ki temu mo偶ecie pewien etap om贸wi膰 i zamkn膮膰. Je艣li ju偶 jaki艣 czas jeste艣 na terapii i czujesz, 偶e ju偶 wystarczy, to podobnie jak w poprzednim przypadku powiedz o tym terapeucie i zako艅cz terapi臋, je艣li czujesz tak膮 potrzeb臋. Do terapii nie mo偶emy si臋 zmusza膰. Mo偶e nie jeste艣 jeszcze got贸w, mo偶e nie masz obecnie wystarczaj膮co si艂y. Istniej膮 te偶 sytuacje, o kt贸rych wspomina艂am, 偶e pacjent przerywa terapi臋, gdy terapeuta zaczyna wspomina膰 o ko艅cu terapii. Nale偶y pami臋ta膰, 偶e je艣li przestajemy chodzi膰 na terapi臋 z sesji na sesj臋, bez om贸wienia tego z terapeut膮, jest to przerwanie, a nie zako艅czenie terapii. R贸偶ni si臋 to tym, 偶e przy zako艅czeniu omawiamy, podsumowujemy terapi臋 wraz z terapeut膮. Pokazujemy, 偶e jeste艣my gotowi zako艅czy膰 terapi臋. Je艣li przerywamy j膮 z dnia na dzie艅, bez informacji zwrotnej mo偶e si臋 okaza膰, 偶e terapia by艂a nieskuteczna i nie poruszy艂a temat贸w zwi膮zanych z rozstaniem. Dotyczy to g艂贸wnie sytuacji w kt贸rych jeste艣my w terapii od d艂ugiego czasu.